/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 1.
    +11 -30
    Ondan sonra tabi bu halde oluruz. Bir avuç zengine karşı kocaman bir baldırı çıplaklar ordusu var. Bu düzen değişmeli
    ···
  1. 2.
    +8 -5
    komünizm deyince korkuyorlar dinsizlik sapıklık olarak falan algılıyorlar oysa temelinde ekonomik bir model
    ···
    1. 1.
      +2 -1
      Tek başına ekonomik denemez siyasal felsefi yönleri de var ama halkın korkacağı bir şey yok. Soğuk savaş propogandaları yenilmeli başka yolu yok
      ···
    2. 2.
      +9 -5
      Ula amg Hangi Komünist ülke, Sosyalist ülke rehaf ta 1 Örnek ver

      Alayınız Avrupa Amerikaya kaçmak için gotunuzu verirsiniz komünizm diyorsunuz burda
      ···
      1. 1.
        +3 -3
        Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği gayet refah içindeydi. Halkın tükettiği kalori oranı asagi yukarı amerikayla aynıydı. Sabanla tarım yapılan ülke uzaya çıktı sosyalizmden sonra. Sosyalizm refah getirir. Şu an bir çok sosyalist ülke yıkılsa da gelecekte sosyalizm tekrar gündeme gelecektir. Fransada da defalarca Cumhuriyet yıkıldı ama en sonunda galip geldi
        ···
      2. 2.
        +13 -3
        yara rahattı halkı açlıktan geberiyordu
        Madem iyidi niye Sscb niye çöktü ?

        Bu arada Amerikayla soğuk savaş gövde göstericek siye uzaya çıktılar halkı açlıktan geberiyordu Amerikayla kafa tutamadı geçti gitti

        Boşşşş

        Sosyalizm rehaf getirmez getirse 1 örneği olurdu
        ···
      3. 3.
        +3 -5
        Komünist Partideki beceriksiz kadrolar yüzünden çöktü. Halk sovyetleri geri istiyor. Özellikle orta asya Türk halkları... şimdi hepsi sürünüyor. Onyıllar boyunca sosyalizm kötülendi bu ülkede. Soğuk Savaş tedrisatından geçmiş zihinlerin düşmanlık etmesi doğal
        ···
      4. 4.
        +5 -4
        Puhahahah klagib batı propagandalarıyla beyni uyuşmuş embesilin tekisin. Papağan gibi aynı yalanları tekrarlamanız da ayrı bir komedi.
        ···
      5. 5.
        +6 -2
        SSCB yönetiminde açlıktan ölen 2 milyon ukraynalıya anlatsana bunu?
        ···
      6. diğerleri 3
  2. 3.
    +15 -2
    Kral komunistsen ablani paulassana be. Bir kere gibim nolur. Hadi yoldas be bi posta cakiyim. Halklarin kardesligi icin doseyeyim be lutfen. Cok hirpalamam soz
    ···
  3. 4.
    -2
    Tarihte düzgün uygulayan olmadı daha
    ···
  4. 5.
    +2
    Komünistlerin hepsi bahsettiğin yüzde 90lık dilimde kalıyor
    ···
  5. 6.
    +1 -1
    Ülkemizde maalesef pkk gibi ilkesiz kalleş bir terör örgütüyle özdeşleştiği için halka da kızamıyorum.
    ···
  6. 7.
    +11 -2
    Nerde aptal biri varsa komünist çıkıyor. Bana tek bir tsnr refah bolluk bereket içinde yaşayan komünist ülke gösterin 😀😀
    ···
  7. 8.
    +8
    Komünizm hem teoride, hem de pratikte yannan gibi bir sistemdir.
    insanlar eşit değildir, hiçbir zaman olmamıştır ve olmayacaktır da.
    ···
    1. 1.
      0
      Ustam seslendi uzaktan oğlum al takımları 😀😀
      ···
  8. 9.
    +4
    Kendi mesleğimden örnek vereyim. Sen doktorla temizlik görevlisine eşit yada az farklı bir maaş verirsen kimse yıllarca okuyup, onca riski alıp doktor olmaz, olanı da dışarıya kaçırırsın.

    Belli mesleklere o riski almaları için teşvik edecek maaşı vereceksin ki onu tercih etsinler. Komünizm dediğin şey en başta burdan bile patlıyor.
    ···
    1. 1.
      +1 -5
      Mesele doktor temizlik işçisi meselesi değil. Hastane sahibi sırf sermayesi var diye doktorun kazandığından kat kat fazlasını kazanıyor. Doktorun kavgası temizlik işcisiyle değil sermayedarla. Kapitalist sınıfı aradan kaldırırsak doktor daha fazla kazanır. Temizlik işçisi de kendine yetecek kadar insanca yaşayabilecek bir ücret alır ama nitelikli olmadığı için doktor kadar kazanamaz
      ···
      1. 1.
        +5 -5
        lan yannan. öyle bi konuşuyon ki gören de sermaye sahiplerine sermaye hayrına verildi sanacak. sen sermaye biriktirmek ne kadar zor bir şey biliyon mu huur çocuğu. babandan aldığın harçlıkları kumbaranda biriktirmene benzemez gib kırığı.

        o kadar sermayeyi toplayabilen adam da sefasını sürecek zaten. o sermaye birikene kadar ne cefalar çektiğini bi o bi de allah bilir dıbına kodumunun fakir asalak huur çocuğu seni.

        ekstra bilgi: doktor daha çok kazanacak demiş de yarramı kazanır. ücretleri piyasa belirler. bi kalp cerrahının aylık ücret skalası 100k ise hiç bi kurum kalkıp bi kalp cerrahına aylık 150k vermez. gibik teorin burda da çöküyor.

        aynısı sermaye sahibinin hastanesi için de geçerli. adam doğru düzgün o hastaneyi işletemezse müşterilerini başka hastaneye kaptırır ve iflas eder. gibe gibe yenilikleri takip edip kendini güncellemek zorundadır yoksa piyasadan silinir. iş sermaye sahibi olmakla bitmiyormuş yani. zengin de olsan gibe gibe o tezgahın başında duracan. parayı kırsan bile yemek için amdan ama eskorttan eskorta koşmak için bol vaktin yok.

        sizin gibik komünizminizde rekabet olmadığı için saldım çayıra mevlam kayıra. bi yerden sonra hastaları kobaydan kadavradan farklı görmeyip ölüme yollamak normalleşir doktorlar arasında. bu da halk için daha zararlı olur.

        yani komünizm her yönden insanlara zararlı bir şey. gibtir git şimdi başka bişeyin savunuculuğunu yap. beyinsiz moron.

        edit:pkklı huur çocukları çukulamış.
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        huur çocuğu liberalleştirici önce artı değer sömürüsü nedir onu öğren gavat. dıbınakodumun yalı çocugu seni. Sosyalizmde piyasa düzeni yıkılacak bu yüzden bana piyasa kurallarından örnek verme giberim seni. Marksizmin üç kaynağından birisi zaten ingiliz iktisadıdır. Bizim istediğimiz piyasacılık değil planlı bir ekonomi kurmak mal it. Rekabeti gibtim öldü. Bu ülkede ucuz ekmek satıyor diye fırıncıya silahlı saldırı oldu diger fırıncılar tarafından. Hani rekabetin faydası? Allah kanunu sanıyorsunuz piyasa kanunlarını.
        ···
    2. 2.
      +3 -3
      yannan artı değer sömürüsü diye bir şey yok. artı değer hep risk alıp yatırım yapana gidecek bir şey. doktorun ne riski var ayda 100k kazanırken. bi riski yok. sermayenin ne riski var ?
      1-batma riski
      2-müşteri gelmeme riski ki müşteri gelmezse doktorun 100k sını ödeyemez. ödemek için bankalara borçlanır. yani finansman riski.
      3-hukuki risk hastalara bi tak olursa hastaneyi giberler
      4-politik risk. devlet yeni bir politika uygulayıp özel hastaneleri gibebilir.
      5-çevresel risk vs. uzayıp gider.

      bu kadar riski alan tabi artı değeri kapacak. gibtir git şimdi aq aptalı.
      ···
      1. 1.
        +2 -1
        Kömür işçisi canını ortaya koyup madene iniyor hangisi gerçek risk ulan lolipop. O saydığın şeyler sadece küçük esnaf için geçerli büyük yatırımcıya bir etkisi yok. Büyük yatırımcılar da geçmişte çoğu ailesi sayesinde politik nüfuz sayesinde zengin olmuş kişiler. Kapitalistler için risk yok
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        dıbına koduğum kömür işçisi olmasın o zaman gitsin bakkal açsın. ya da güvenlik standartlarını karşılamayan bi firmayla çalışmasın. düzgün firmanın kömür işçisi olsun.

        o duyar kastığın kömür işçisi bile artık haftada 30-35 saatten fazla çalışmıyor artık ve 20 sene erken emekli oluyor. 20 sene erken emekli olan tipe mi üzülcem. gibtir git şimdi kömür madenine in huur çocuğu. kendi dertlerin bitti sanki de kömür işçisinin dertleri ekgib kaldı aq..
        ···
  9. 10.
    +2 -5
    hayatımda gördüğüm en taktan teori komünizmdir. sefalet ve acıdan başka bir tak getirmez. kafa kesen dini ideolojinin kardeşidir. ikisi de herkesi kendinden yapmaya çalışır ve ruhunuzu ele geçirmeyi amaçlar. ruhunuzu ele geçirdikten sonra başınız taktan kurtulmaz.

    bu yannan kafası da . öyle bi konuşuyo ki gören de sermaye sahiplerine sermaye hayrına verildi sanacak. sen sermaye biriktirmek ne kadar zor bir şey biliyon mu huur çocuğu. babandan aldığın harçlıkları kumbaranda biriktirmene benzemez gib kırığı.

    o kadar sermayeyi toplayabilen adam da sefasını sürecek zaten. o sermaye birikene kadar ne cefalar çektiğini bi o bi de allah bilir dıbına kodumunun fakir asalak huur çocuğu seni.

    komünzmin ekonomik olarak da halkın nasıl zararına olduğuna dair ekstra bilgi: örnek bir doktor daha çok kazanacak demiş artı değer sermaye sahibi olmasa doktora gider diye de yarramı kazanır. ücretleri piyasa belirler. bi kalp cerrahının aylık ücret skalası 100k ise hiç bi kurum kalkıp bi kalp cerrahına aylık 150k vermez. gibik teori burda da çöküyor.

    aynısı sermaye sahibinin hastanesi için de geçerli. adam doğru düzgün o hastaneyi işletemezse müşterilerini başka hastaneye kaptırır ve iflas eder. gibe gibe yenilikleri takip edip kendini güncellemek zorundadır yoksa piyasadan silinir. iş sermaye sahibi olmakla bitmiyormuş yani. zengin de olsan gibe gibe o tezgahın başında duracan. parayı kırsan bile yemek için amdan ama eskorttan eskorta koşmak için bol vaktin yok.

    sizin gibik komünizminizde rekabet olmadığı için saldım çayıra mevlam kayıra. bi yerden sonra hastaları kobaydan kadavradan farklı görmeyip ölüme yollamak normalleşir doktorlar arasında. bu da halk için daha zararlı olur.

    yani komünizm her yönden insanlara zararlı bir şey. gibtir git şimdi başka bişeyin savunuculuğunu yap. beyinsiz moron. o artı değer gibe gibe risk alan yatırım yapan sermaye sahibine gidecek. doğanın kanunu bu. değiştiremezsin.

    edit:pkklı huur çocukları çukulamış.
    ···
    1. 1.
      +1 -3
      Ananı örgütlü işçi sınıfı gibsin kaybol dıbınakodumun libeali
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        he aq örgütlü işçi sınıfıymış skdjngfjkgnfjkhd

        toplumun alt kesimi ve üst kesimi ahlaksızdır.
        senin işçi sınıfı da alt kesim. ahlaklı olmadıkları için sıra patrona gelene kadar birbirlerini gibip kazık atmakla meşguller. yarramı devirirler anca devrim diye amq :D
        ···
  10. 11.
    +3 -3
    Komünizmde değilde sosyalizm daha mantikli bana göre. Sscb de zaten sosyalist bir devletti. Yani halkçı. Eğer sağlam yöneticilerle yönetilebilirse herhangi bir devlet. Sosyalizm kadar mükkemmel bir yönetim sistemi yoktur. Şimdi bu uzun uzun anlatılacak meseleler. Herkesin aklinda soru işareti kalacak. Bende elimden geldigince cevaplarım.
    1. Sınıflar arası fark yoktur. Size sokrratesi bir sözünü hatırlatmak isterim "Eğer bir toplumda doktorlar ve hukukçular değer görüyorsa o toplum yozlaşmıştır, doktorlar değerlidir çünkü toplumda hastalıklar baş göstermiştir, hukukçular değerlidir çünkü toplumda adalet yoktur. " işte yaşadığımız bu günlerde toplumumuzun sorunuda budur. Daha yüksek maaş için doktorluk yapıyor. Organ mafyaları doktor çalıştırıyorlar. Bunuda para icin yapıyor doktor. Hepsi değil ama illaki bir çoğu bu mesleği sevdiğinden yapmıyor. Para için. Bu söylediklerim hukuk icinde gecerli. Hakim yada savcı rüşvet yiyerek adam kayırıyorlar. Fırıncı ekmeği az tartıyor. Lokantacı çamaşır suyuyla kokmuş tavuk yıkıyor. Benzinlikler benzine su karıştırıyor. Fabrikalar işçinin hakkını gasp ediyor. Ama insanlarında daha fazla kazanmak gibi bir derdi olmazsa. insan insan olur. Adalet olur. Sevdiği icin doktorluk yapan bir adam mesleğinde daha başaralı olur.
    ···
    1. 1.
      +2 -3
      bu saydıkların huur çocukluğu knk. kapitalizmle alakası yok. ihbar edilip hapse tıkılmaları lazım. sosyalizm gelse bu huur çocukluklarını yapanlar duracak mı sanıyorsun :D

      temelde sorun aç gözlülük. aç adam sosyalizmde de huur çocukluğu yapacak komünizmde de kapitalizmde de. bu tiplerin kodese tıkılması lazım. her ekonomik modelde huur çocukluğu yapacaklar çünkü.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Sosyalizm gelse bu oruspu çocukluğu yapanlar duracak mı sanıyosun diye sormuşsun. Evet duracaklar. Sosyalizmde kimsenin malı mülkü yoktur. Herşey devletindir. Kimsenin malı olmayacagi icin. Kimse malını cogaltmaya calismayacak. Sadcee mutlu olamayı ögretmeliyiz insanlara gerisi cok kolay. Sosyalizm sadece bir ekonomik model degil. Bir yaşam bicimidir. Sadece dogru anlaşılıp dogru kullanilmasi lazim. insanlar istedigi ibadetini yapsin. Bu kimseye sorun degil. Herkes yesin icsin gezsin. Kimseye sorun degil. Ben cok agir şartlarda calisiyorum. Yoruluyorumda. 5 yıla kadar 150 milyon lira servetim olacak. Ben kendimi kurtardim. 6 yillik bir iliskim var evlenecegim. Aşkta var parada anlayacagin. Ama adaletten bahsetmek gerekirse. Benim vicdanım rahat değil.
        ···
      2. 2.
        +2
        Sosyalizm gelse ne değişir anasını skm mesele halkın zihniyetinin değişmesidir.
        Halk yönetime padişah gözüyle baktığı sürece hiçbir gibim olacağı yok. A kişisi B kişisi değil bu mesele. Yani sonuç olarak mesele nesillerin değişimş zihniyet farklılaşması.
        ···
      3. 3.
        +1 -1
        yarramı duracak. devlet demek verimin düşmesi demek. her işin yavaşlaması demek. devlet demek bürokrasi demek. bürokrasi demek hantallık demek. hantallık demek verimin düşmesi demek. gibtir git şimdi. her taku devlet yapçakmışmış.

        her taku devletin yapması demek rüşvetçi memurların halkın dıbına koyması demek. git bak sscb ülkelerinde dönen rüşvetlere. rüşvet vermeden nefes bile aldırmazlar. aq aptalı. beyni yok fikri var.
        ···
      4. 4.
        -1
        Dikkat ettiysen bende a kişisi yada b kişisi demedim. Kisiler gelir gider. Önemli olan fikirlerdir. Hiç kimse nerden geldigini ve nereye gittigini bilmiyor. Bilim ve teknolojiye vakit ayirip. Hayatın anldıbını bulmamiz lazim.
        ···
      5. diğerleri 2
    2. 2.
      +2 -1
      2- Günümüzün en büyük problemi olan kürsel ısınmaya karşı birebirdir. Vay efendim nasıl sosyalizm durduracak diyeceksiniz. Sosyalizmde kişisellik yoktur. Halk vardir. insan vardır. Bakın simdi dünyanın en zengin %1 i ile en fakir %50 aynı karbon salınımı yapıyor. Nasıl mı? Özel yatlar özel uçaklar hiç gitmedigi malikaneleri yüzlerce odası. Peki bu israf dünyayı ve gelecegimizi karartırken çevreci örgütlerin tavsiyesi ne biliyor musunuz? Et tüketmeyin. inanması güç ama böyle. Çünkü zenginlere söz geciremezler zenginlerin sozü geçer. Buda adaletsizliktir.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        he dıbına koyim %1 in jetinin yatının saldığı karbonla küresel ısınma oluyor di mi beynini gibtiğimin cahil beyinsizi :D

        görende o jet 7/24 havada sanır. ama cahil huur çocuğu bilmez ki 30 saatlik uçuştan sonra 50 saatlik bakıma girmesi gerekir.

        öteki tarafta orta sınıf 10000 tane araba kullanır. alt sınıf gelişmiş ülkelerde 1000 tane araba kullanır karbon salınımının dıbına koyar. bizim mal solcu gider tüm faturayı 1 tane jeti olan zengine keser.

        kafalara gel aq. gibtiğimin asalakları. sizin komünist olma sebebiniz çalışmaya zütünüzün yememesi. bir de babadan fakirsiniz. babanızın tembelliğini/aptallığını hazmedemiyorsunuz. gerçi babanız da sizin gibi çalışmaya zütü yemeyen tiplerdi.

        katranı kaynatırsan olur mu şeker cinsini gibtiğim cinsine çeker.
        ···
    3. 3.
      +2 -1
      3- Eğer tüm dünyada insanlar sosyalizm ile yönetilseydi. Teknoloji inanılmaz derecede gelişirdi. Şuanda dünyadaki bütün paranın %40 ı savunma sanayine harcanıyor. Kimi kime karşı savunuyoruz? 70 yıllik ömrumuzde bir avuç toprak icin can alıp can veriyoruz. Peki buna değer mi? Kesinlikle değmez. Eğer sadece savunma sanayine harcanan %40 bilime harcansaydi. Şuanda çok farkli teknolojilerle çok farki isler başariyorduk. insanliğın yararina teknolojiler gelistiriyorduk. Evreni daha iyi anlayabilirdik. Ama gel görki. Biri siyah biri cekik gözlü biri beyaz biri türk biri kürt diye binbir sınıfa ayrilmişiz. Yetmemiş... Bin tane dine bölünmüşüz... O da yetmemiş bayraklar çizip sınırlar kurmuşuz. Aslında birbirimizi olabildiğince yabancilastirmisiz. Kör topal sağır ve dilsiz bir adamın anyalabildiği kadar evreni anlıyoruz.
      ···
      1. 1.
        +1
        sdfhjgbdsgfdnjkhdfghnfdjhfsd.
        he yarram teknolojiyi devletten maaş alan sosyalist memurlar geliştirirdi asdfdgfdhgfdghgj. senin bu iddian bugün tübitak'ın bi tesla bi intel olamamasıyla en baştan çöküyor. gibtir git algı operasyonunu başka yerde yap.
        ···
      2. 2.
        +1 -2
        Bu sistem kurulamaz zaten oruspu cocugu. Eger kurabilseydim senin gibi oruspu cocuklarinin kafasini keser zütüne dikerdim.
        ···
      3. 3.
        +1 -1
        git hayallerini cindy bebek diyarında yaşa o zaman huur evladı. millete taktan hayallerini güzelmiş gibi pazarlayıp algı yapma.
        ···
      4. diğerleri 1
    4. 4.
      +1 -1
      4- Herkes calisacagi icin calisma saatleri azalacak. issiz kimse kalmayacak. Tahminimde haftada bes gun, gunde 5 saat calisacak herkes. Üretimdeki verimi artirirken insanlarinda hobi edinmeye kendilerine vakit ayirmaya zamanlari olacak. Kitap okuyacaklar. Cehaletin katilidir sosyalizm. Üniversiteler kontrolsüzce her bölümden deli gibi mezun veriyor. Ama is imkani yok herkes boşta. Sosyalizm bunun önüne gececek. 2023 yilinda turkiyenin kac doktora ihtiyaci var 10bin mi. 10 bin mezun verirsin. Bitti. insaatmuhendisi 5 bin mi 5 mezun verirsin. Planlama yapilir. insanlarin yillari fuzuli harcanmaz. Gereken yerlerde gerektigi kadar insan yaşar nufüs kontrolü olur. Kontrolsüz cocuk yapilamaz.
      ···
      1. 1.
        +1
        5- Betondan şehirlerin icinde kalmaktan bıkmadık mı? Dört duvar aralarinda. Çiçek agac görmeden yaşamak. Doğayı tanimadan yaşamak. Telefonun kölesi olmak. Gerçekten insanlara yazık. Yanlış yola yönlendiriliyorlar. Eger sosyalizm olsa bahceli evler. Güzel hayat standartları. Doğayla barışık toplumlar. Gercekten insan insan olur. Tahranda elektrigin %40 ı bitcoin madenciligine gidiyormuş. inanilir gibi değil. Gercekten deger mi? Sanal para için bu kadarı fazla degil mi? Parasiz bir toplum düşünü. Herkes ayni yemegi yer. Ayni seye biner. insanlar sadece bilime , teknolojiye ve ibadete vakit ayirir. insan...
        ···
      2. 2.
        +1 -1
        dıbına koduğum kitap okumak=bilgili/kültürlü sanıyor.

        sana o kadar cahil tipler getiririm ki huur evlatlarının elinden kitap düşmüyor :D

        günde herkesin 4-5 saat çalışması demek senin bankaya-elektrik idaresine-iskiye ve diğer bilimum kurumlara gidememen demek. bu adamlar da 4-5 saat çalışacağı için sabahtan işini görmek için saatlerce kuyruğa girmen gerekir ki milletin ömrü kuyruklarda geçer.
        özetle bu teorin de çöktü.

        5 demişsin orda da sıçtın. ormanda kalsan 24 saat hayatta kalamıcak bi moronsun gelmiş burada betona küfrediyorsun. bu malca teorini de bahçeli eve bağlamışsın. he yarram herkes bahçesinde tarım yapar şirinler köyü oynar di mi reel hayatta. sonra bi bakmışsın endüstriyel tarım olmadığı için nüfusun yarı yarıya azalmış. istihdam gerilemiş. ekonomin tarım ürününden başka bi gib üretemiyor. gibtiğimin algıcısı seni.
        ···
      3. 3.
        +1 -2
        Cahillik abidesisin. 15 yasinda bir gib bilmeyen birisin.
        ···
      4. diğerleri 1
    5. 5.
      -1
      bileğine sağlık panpa guzel yerlere değinmişsin. komünizm zaten sosyalizmin bir sonraki aşaması. toplumda önyargı var diye başlığı komünizm adıyla açtım.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Büyük resime bakamazlar. Baksalardı anlarlardı. Dünya dedikleri bu yerin bir mezarlık olduğunu. Tek yapmamiz gereken evreni anlamak icin seferber olmak. Nereden geldigimi ve nereye gidecegimizi bulabilmek
        ···
      2. 2.
        +1 -1
        ananın amından geldin tekrar karbon ve azot döngüsüne katılacan. konu kilit. amcık komünist takılıyor öldükten sonra nereye gidecem merak ediyorum diyor :D

        söyliyim kank ananın dıbına gidecen yani karaköy zürafa sokağa.
        ···
      3. diğerleri 0
    6. 6.
      +1 -1
      6- Sosyalizmi getirmek mümkün değildir. Çünkü zengin insan malını kaybetmek istemez. Ve sözü geçen insanda zengin insandır. Bunu yapabilecek insan etkili ve söz sahibi insandır. Ama bu insanlarda zenginlerdir. Mallarını devlete verip işçi sınıfıyla ayni şartlarda yaşamaz.
      Konfüçyüs’e göre ÜÇ tehlike:
      - Akıllı insanların duygusuz oluşu
      - Duygulu insanların etkisiz oluşu
      - Etkili insanların akılsız oluşu.

      Bizim için ise şöyle.
      -Zengin insanların liberal(aç gözlü)oluşu
      -Sosyalist(gözü tok) insanların etkisiz oluşu
      -Etkili insanların zengin oluşu
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        sosyalizm getirildi. sosyalizm gelen ülkelerin sonu:
        1-2 milyon ukraynalı sscb yönetiminde açlıktan öldü.
        2-50 milyon çinli mao dönemind açlıktan ve hastalıktan öldü.
        3-kamboçyada eğitimli/okumuş 1.7 milyon kişinin kafası sosyalizm getirme amacıyla kesildi. şimdi ülkede lise mezunu zor bulunuyor.
        4-kuzey korede komünist rejimde 3,5 milyon kişi hastalık ve açlıktan öldü.

        ayak üstü aklıma gelenler bunlar. bak bakalım sosyalizm gelince neler oluyormuş gibtiğimin salağı. insanların hayatı kabusa dönüyormuş.
        ···
    7. diğerleri 4
  11. 12.
    +3
    Allah katında tek ideoloji Kapitalizmdir.Er ya da geç öğreniyorsun.
    ···
  12. 13.
    +2
    abi dogum gunumuzde devletlestirilen keraneler bedava oluyomus

    kesinlikle iyi bisi

    ···
  13. 14.
    +4 -4
    Komünizm savunan salaktır bunu uygulayabileceğini düşünen daha da salaktır.
    ···
    1. 1.
      +1 -3
      Komünizm ileri hedef. Şu ana kadar uygulanmadı ama sosyalizm uygulandı gayet de başarılı sonuç verdi. SSCB teknoloji alanında dünyaya öncülük etti. Küba Tıp alanında saplayıp geçiyor. KDHC de nükleer füzeleriyle ABDye büyük tehdit.
      ···
      1. 1.
        +1
        Küba tıp hakkında hiçbir gib yapmıyor, yapamaz da panpa. Tıpta önemli bir buluş yapmak için çok gelişmiş laboratuvarlar şart ve bunlar da milyonlarca dolara mal oluyor. Kübanın bu seviyede laboratuvarlar kurması mümkün değil.
        ···
  14. 15.
    +3 -2

    komünizm ve sosyalizm aç kalıp ölmektir.



    sosyalist ve komünist ülkelerin sonu:
    1-2 milyon ukraynalı sscb yönetiminde açlıktan öldü.
    2-50 milyon çinli mao dönemind açlıktan ve hastalıktan öldü.
    3-kamboçyada eğitimli/okumuş 1.7 milyon kişinin kafası sosyalizm getirme amacıyla kesildi. şimdi ülkede lise mezunu zor bulunuyor.
    4-kuzey korede komünist rejimde 3,5 milyon kişi hastalık ve açlıktan öldü.

    ayak üstü aklıma gelenler bunlar. bak bakalım sosyalizm gelince neler oluyormuş gibtiğimin salağı. insanların hayatı kabusa dönüyormuş.
    ···
    1. 1.
      +1 -3
      Ulan zengin bebesi! Ne kudurmuşsun be sabahtan beri zırlıyorsun burada. Sen istediğin kadar batı propogandalarıyla kara çal eninde sonunda işçi sınıfı iktidara gelecek. Sen de patronluktan emekli olup alın teriyle ekmeğini kazanma şerefine nail olacaksın
      ···
      1. 1.
        +2 -1
        yaw he gelse lenin zamanında gelirdi. anca yarramın başına gelirler :D

        her şeyi makina yapıyor artık. gibik işçilere de gerek kalmıcak yakında :D
        ···
  15. 16.
    +2 -1
    Hayatında rusyaya gitmemiş mal beyanını dikkate almayın dostlar 5 yıldır ruslar ve eski sovyet ülkelerindeki insanlar hakkında yazdıklarımı okuyun. Nedir ne değildir öğrenin.

    (bkz: ruslar hakkında gerçekler)
    ···
    1. 1.
      -1
      Rus halkı mükemmeldir diye bir söz söylemedim
      ···
      1. 1.
        -2
        d0ru panpa komünizm iyi bişey mesela gerçek komünizmin uygulandığı amerikaya bakmamız lazım nasıl uçmuş gitmiş amerika :dddddddddddddd
        ···
      2. 2.
        -1
        Ulan godoş okuduğunu anlamayı öğren önce
        ···
  16. 17.
    +3 -1
    Tüm limanları fabrikaları satıp sonra da parayı neden dolar yapıyonuz demek ayrı bir mallık zaten. Bilmiyonuz mu Türklerde birlik beraberlik sadece düşmana karşı olur kendi aralarında toplanıp haksızlığı savunmzlar birbirlernin zengin olmasını istemezler kuyularını kazarlar. Bu yüzden üretemeyen bu ülkede liberallik vatanı satmaktır ihanettir. Komünizm olmadı devletçilik bu ülkeyi yükseltecek tek şeydir
    ···
  17. 18.
    +2 -2
    hala soğuk savaş döneminin antikomünist batı propagandalarıyla komünizm hakkında atıp tutanlar var amk gidin yaşayanlara sorun orta Asyadaki Türk Cumhuriyetleri sscb döneminde bugüne kıyasla çok çok iyi durumdaydılar kendileri söylüyor o zamanlar gurbet ne bilmezdik diyorlar gayet rahatlarmış hatta Kırgız bir dede Stalin için "çok adil adamdı öldüğünde ağladım" diyor. yani batının kara propagandalarına aldırış etmeyin sscb dönemini yaşamış olanlara sorun daha gerçekçi bir fikir sahibi olmak istiyorsanız. ..
    ···
    1. 1.
      0
      O yüzden mi milyonlarca türkü sürgün etti huur çocuğu?
      ···
      1. 1.
        +3
        Şimdi biz Rusya ile savaşsak Rusya Ağrının oraya geldiğinde oradaki kürtler ayaklanıp ve silahlanıp Rus ordusuna katılsa ve Rus destekli bir devlet kurmak istediklerini söyleseler ne yapacağız? Kanka niye öyle yaptınız ayıp ediyorsunuz mu diyeceğiz? Sovyetler 26 milyon ölü vermiş savaşta bu arkadan vurmayı unuturlar mı? Türk olmak hiçbirimizi gerçeği konuşmaktan alıkoymamalı. (bkz: ) Türkistan Lejyonu
        (bkz: ) Kafkas Müslüman Lejyonu
        (bkz: )Ruhi Nazar
        (bkz: )Tehcir Kanunu
        ···
  18. 19.
    0
    Mantıklı mantıksız orası ayrı tartışma konusu ama ülkede gerçek anlamda bilen hiç kimseyi görmedim. Hatta 70 ler kuşağından bazı insanlarla tanışmıştım onlarda bile kahredici bir sığlık gördüm. Millet komünizmi "garular ortağ" "anarşizm" devlet düşmanlığı olarak görüyor. Size şunu söyleyeyim bugün Türkiye'de ben komünistim diyen kim varsa köpektir haberi yoktur komünizmden. Genç adamlar komünistim diyor kürt ırkçılığı yapıyor veya Türk düşmanlığı yapıyor. Komünizmde ne bir ırkın üstünlüğü olur ne de bir ırka karşı nefret. Son 2 aydır iş arıyorum ilanları ve şartları görünce bu ideoloji aklıma geliyor hep. Bir tane kodaman parayı vurup yer açmış ve hayatını buna teslim ediyorsun. Yerin katma değeri 0 hem topluma hem sana ama buna rağmen 167 tane şart öne sürüyor fazla çalıştırıyor ve buna karşılık saatlik 14-20₺ teklif ediyor. Bir saat havyan gibi çalışıyorsun karşılığı 15₺ :( Şu an bir çalışanı düşünün ne bayrakla ne aileyle ne kendi toplumuyla ne de kendisiyle bir bağı kalmamış çünkü çalışma o denli tüketiyor ki adamı adamın dünyası o iş oluyor. Bu sistem yabancılaşma düşmanı bir sistem ve bu ideoloji diyor ki Çalışmak her vatandaş için şerefli bir ödev olmalıdır. Çalışma bireyin tüm dünyası olmamalı sadece bir parçası olmalı birey işini yaparken kendisine ve ülkesine yararlı olduğunu hissetmeli. Planlı ekonomi uygulanmadığı sürece bu ülkenin yakasının bir araya geleceğine inanmıyorum. Üniversiteler plansız tarım plansız insan yönetimi plansız sonuç ne peki gençler? Kaos . Öğretmen ihtiyacı 100 diyelim ki her sene 100.000 öğretmen mezun oluyor. Veya domates tarlada 3₺ biz marketten 15₺ ye alıyoruz. Veya senenin ortasındayız ülkede kağıt yağ şeker sıkıntısı oluyor niye çünkü plan program yok öyle gelişine yaşıyoruz. 10-15 sene planlı ekonomi uygulanmalı ki temeller sağlam olsun. Ha benim içimde çok fazla ve ciddi soru işaretleri var bu sistem ile ilgili. Ama alınacak çok şey var bu dönemde. Ha bu arada eeaabbbiiii yıl olmuş 2022 komünizm mi kaldı diyen ekonomi dehalarını sktir edin. Bu geri zekalılar abi bu devirde herkes ingilizce biliyor yav diyen ingilizce bilmeyen tipler gibidir. Dünyadaki genel konsensüs hiç de daha özgürlükçü bir sisteme gitmiyor bunu da size söyleyeyim ileriki yıllarda göreceğiz zaten.
    ···
    1. 1.
      0
      Panpa haklı olduğun yerler var. Türkiyede sosyalist hareketin epey bir kısmı Kürtçü ama tamamı öyle değil. Sınıf siyasetinden taviz vermeyen oluşumlar var. Diğer dediklerinde haklısın. Sondaki dediğine katılmıyorum. Dünya daha otoriter bir yere gidiyor ama bu ters tepecek özgürlük artacak. Aynı yere çıkıyor dediklerimiz
      ···
      1. 1.
        +2
        Sınıf mücadelesi eden partiler dernek düzeyinde siyasi parti olarak değerlendirmek zor ya :/ ama şunlar mücadele ediyor gerçekten dediklerini yazarsan incelemek isterim tâbi. Sınıfların hâlâ varolduğunu düşünüyorum işte biraz makyaj ile eşitlik vatandaş vs deniyor ama gayet var günlük hayatta dâhi görülebilir bu. Sondaki kısmı da şunun için söyledim; kaynaklar son hızla azalmaya devam ediyor alternatif kaynakların da bir sınırı var . E Hindistan 2 milyara gidiyor Pakistan ve Nijerya 300 milyona gidiyor. ileride biyokimya krizleri iklim göç ve gıda krizleri rezervasyon yaptırmış bizi bekliyor. Yani çatışma kaçınılmaz. Böyle büyük ve sıkıntılı meselelerde sistem tıkanır otoriterleşme artar hayatın ve toplumun yapısı bu. Ya da milletler insan onuruna yakışan devrimler yapar dediğin gibi özgür şekilde yaşar ve bunu dünyaya yayar. Bu iki görüş çatışacak kimin gücü ve aklı daha sağlamsa o kazanacak. Ama ben Otoriterleşme olacağını düşünüyorum. Demokratik ülkeler askeri siyasi ve demografik olarak uçuruma gidiyorlar yeni bir hikaye yazmak zorundalar.
        ···
  19. 20.
    +1 -1
    Ben bu komünist salakları anlamıyorum, birilerini aşağı çekmek yerine kendilerini yükseltmeye çalışsalar çok daha başarılı olurlar. Kapitalizmi yıkamazsınız, onu ancak kendisi yıkar siz nehrin yönünü değiştirmeye çalışmayın ona uyun o zaten değişecek, değişmek zorunda.
    ···
    1. 1.
      -1
      Aynısı feodalizm için de kölecilik için de deniyordu. Sonra yıkıldılar. Kapitalizm de yıkılacak
      ···
      1. 1.
        0
        Ne derler bilirsin, değişmeyecek tek şey değişimin tâ kendisidir
        ···