/i/Osmanlı

Devlet-i Âliyye-i Osmanniye.
(Osmanlı İmparatorluğu)
  1. 1.
    +77 -48
    çok var ama ben ilk aklıma gelenleri yazayım. aklınıza gelirse siz de ekleyin.

    -Akıncı olmanın birinci ve en önemli şartı Türk olmaktı. Türk olmayan biri ağzıyla kuş da tutsa akıncı olamazdı.

    -Türkçeyi bilmedikleri veya düzgün kullanmadıkları için Arapların Din adamı olmaları yasaktı. Bunu, Arapların elinden din hakimiyetini almak için de yapmış olabilirler.

    -Çerkeslerin zekaları az olduğu gerekçesiyle subay olmaları yasaktı. en fazla er olabilirlerdi.

    -Kürtlerin devlet kadrosunda bulunmaları yasaktı. düzgün Türkçe kullanmadıkları ve bağnazlık kaynağı Bozuk kültürlerinden dolayı.

    -Gayrimüslimlerden ve Türk olmayanlardan ekstra vergiler alınırdı.
    ···
  1. 2.
    +106 -4
    Irkçı olunduğu için mi Fatih Divan-ı Hümayûn'da Türkçe yerine Farsça kullanma zorunluluğu getirdi...
    ···
    1. 1.
      +4 -15
      Fatih'e dil uzatmak senin haddine değildir.
      ···
    2. 2.
      +6
      Fatih'e dil uzatmak senin haddine değildir.
      ···
    3. 3.
      +15 -2
      Cevapla o zaman? Fatih bir bilim adamıdır, dil uzatıp sorgulamakda bilimin işidir senin gibi çomarların karışmaya haddi yoktur.
      ···
    4. 4.
      0
      Rahatladım be
      ···
    5. 5.
      -8
      Farsça daha güzel bir dil ve ayrıca tüm divan üyeleri Farsçası daha iyi olduğu için.

      Elbette Atamın daha fazla sebebi de vardır.
      ···
      1. 1.
        +8 -5
        yahu sen bağnaz ne geri kafalı aptal bir mahluksun ? Farsça Türkçeden daha güzelmiş... Senin kanın bozulmuşsa bize ne amk evladı ? Sen kimsin lan gibik Farsçanın Türkçeden güzel bir dil olduğuna kanaat getiriyorsun ?
        ···
    6. 6.
      +11 -2
      Bağ-naz- : Farsça
      Kafa : Arapça
      Aptal : Arapça
      Mahluk : Arapça
      Bozulmak : Arapça
      Evlat : Arapça
      Kanaat : Arapça

      Turkçeyi savundugun kelimeler ve kökenleri
      ···
      1. 1.
        +2 -2
        Atalarını kılıç zoruyla araplaştırıp , manipüle edince böyle oluyor aslanım. Sen Türkçülüğün babası olarak kabul edilen Ziya Gökalp'ın kitaplarını oku bakalım oradaki kelimelerin kökenlerini de araştır
        ···
      2. 2.
        -2
        Yo birader bu kadar turkcusun madem otur sen turkce konus ziya gokalbin yaptigi gibi. Bak adam ne guzel yapmis sen de yap. Arabin Farsin diliyle Araba Farsa sovup Turkcu olunmaz
        ···
      3. 3.
        +1
        lan sen gerizekalı mısın ? Ziya Gökalp'in kitaplarından birini okumaya çalışsan okuyamazsın içindeki farsça ve arapça kelimelerden dolayı , Atsız'ın bile isimlrro arapça kökenlidir . Hayatımda senin kadar düz mantık düşünen birini görmedim ben amk
        ···
      4. 4.
        0
        Bu durumda Farsca Turkceden daha guzel bir dil oluyor iste amk lazi
        ···
      5. diğerleri 2
    7. 7.
      +1
      Olum o zamanlar da türkçemi vardı osmanlıca vardı hala türkçe yok anasını satayım asıl türkçe göktürkçedir şuan ki kelimelerin çoğu başka dillerden zaten keşke göktürk alfabesi ve dilini kullansak
      ···
    8. 8.
      0
      @6 gibti
      ···
    9. 9.
      0
      @2 gibti attı
      ···
    10. 10.
      0
      Ahahhaha cevap bile verememiş dıbına kodumun çakma osmanlicisi
      ···
    11. 11.
      0
      Annesini gibtin orosbu cocugunun helal sana it gibi sustu hxhsaihwgs
      ···
    12. diğerleri 9
  2. 3.
    +83 -1
    Irkçı olunduğu için mi Avrupa'daki isyanlara elçi, Anadolu'daki isyanlara asker yollandı...
    ···
    1. 1.
      +1
      Anadolu isyanlarında Türk, Türk'ü kesiyordu. Tabii ki de asker ile çözeceksin.
      ···
    2. 2.
      +2 -2
      Gönderilen asker de halay çekmeye gitmiyordu ama? Gönderilen rum yeniçeriler gidip türkleri kesiyordu pis çomar...
      ···
    3. 3.
      0
      kanuni döneminin sonuna kadar Avrupa'da isyan olmadı ki mal.

      kanuni, Fatih ,yavuz asker ile çözmüş sorunu. Diğer padişahlar öyle çözmüş amk malı sanki hepsi aynı adam.
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 4.
    +76 -1
    Irkçı olunduğu için mi Yıldırım Bayezid'den sonraki tüm padişahların anneleri Türk değildi...
    ···
    1. 1.
      +2 -1
      Atacağın iftiraya sokayım. Yavuz'un hatunu, yani Kanuni'nin Annesi, Cengiz Han soyundan gelen bir kırım Türk'üydü.
      ···
      1. 1.
        0
        adam genelleme yapmış amk ne ciddiye almışsın sende. Sonuçta daha kuruluştan itibaren yavur karı alımı başlamış
        ···
    2. 2.
      0
      Peki anneannesi???
      ···
    3. 3.
      0
      Pardon babaannesi??
      ···
      1. 1.
        +1 -4
        Dulkadir Türklerindendi
        ···
    4. 4.
      0
      (bkz: kemalist çomar) git tarihi kitaplardan öğren züt beyinli. Facebookta okuduğuna inanma gibicem şimdi seni.
      ···
    5. 5.
      0
      Orhan beyden sonrakilerin hiçbirinin soyu saf Türk değildir, malum anneleri yabancı.. ancak mesele bu değil mesele onlar kadar Türk olabilmektedir
      ···
    6. 6.
      0
      Orhan beyden sonrakilerin hiçbiri Türk değildi
      ···
    7. diğerleri 4
  4. 5.
    +66 -11
    Irkçı olunduğu için mi Bizans'tan önce Anadolu Beylikleri fethedildi...
    ···
    1. 1.
      +4 -1
      Bizans'a saldırmak için yola çıkıyorsun, arkadan türk beylikleri sana saldırıp devletini yok etmeye çalışıyor. Kendisine saldırana sırf türk diye dokunmasalar mıydı?
      ···
    2. 2.
      +1 -1
      E o zaman ortada bir türklük yok değil mi?
      ···
    3. 3.
      +6
      Ey dıbına kodumun savaştan anlamayan yunan cahili. Bütün milletler ilk önce kendi içinde güçlenir birinci çıkar daha sonra diğer milletlere savaş açardı eski zamanlarda. Bu bir tek Türklerde değil bütün ırklarda da böyle olmuştur. Gidip o barbar atalarınıza bakabilirsin. Milletler ilk önce kendi aralarında savaşır en güçlü olan diğer milletlere savaşır bunun herhangi bir ırk düşmanlığıyla alakası yok arkasını sağlama alan bütün devletler böyle doğmuştur.
      ···
      1. 1.
        0
        Bu yüzden israil bugün hepimizi yönetiyor işte...
        ···
    4. diğerleri 1
  5. 6.
    +61 -3
    Irkçı olunduğu için mi Arap ve Fars alfabeleri kullanıldı...
    ···
    1. 1.
      -3
      Türk Alfabesi vardı da biz mi kullanmadık? Şu an kullandığımız Latin alfabesini de Yunanların Ataları Romalılar buldu.
      ···
      1. 1.
        +2 -1
        Ahahahahaah gerizekalı evladım. Yunanlıların ataları Romalılar ahahahahahahahshs

        O Romalılar Türk Etrüsklerden aldı o alfabeyi.
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      Ben şahsen Yunanım, siz gerizekalılar ne güzel bizim alfabemizi kullanıyorsunuz. Aptal herifler kendi alfabesini bile yapamayan bi milletsiniz...
      ···
      1. 1.
        0
        Romalılar ile Yunanlılar arasında akrabalık filan yok Romalılar Yunanlıları gibmiştir. Yunanlılar bi gibe yaramaz. Bizans imparatorluğuda Yunanlıların değildir.
        ···
      2. 2.
        0
        Sonuçta hâlâ bizim alfabemizi kullanıyosunuz...
        ···
      3. 3.
        +2
        Lan dalyarak göktürk abecesi kimin arapların mı. Aptal herif senin babandır lan bin kurusu
        ···
      4. diğerleri 1
    3. 3.
      0
      Göktürk alfabesi 2.dünya savaşı sırasında bulundu
      ···
    4. diğerleri 1
  6. 7.
    +59 -3
    Irkçı olunduğu için mi Divan Edebiyatı'nda Türkçe yerine Farsça kullanılma zorunluluğu getirildi...
    ···
    1. 1.
      +1 -2
      Ne zorunluluğu amk. O zamanın modası farsça olduğu için öyle yazıyorlardı. Sen Türkçe yazmak istedin de kalemi alıp zütüne sokuyorlardı sanki.
      ···
    2. 2.
      -1
      Ondan mı Mevlana bile Karamanoğlu Mehmed'in fermanından sonra Farsça yazmak zorunda kaldı...
      ···
      1. 1.
        +4 -1
        dıbına koyduğumun malı Mehmet beyin fermanı Türkçenin kullanılmasından yana. Mevlana dediğin adam zaten fars türk değil
        ···
    3. 3.
      -1
      Ahahah mevlana turkçe bilmiyomu diyosun yani guldurme beni
      ···
      1. 1.
        0
        ulan amk pontusu benim ülkemde yaşıyorsun , ananı bacını benim atalarım gibmişken laf yapıp durma lan
        ···
      2. 2.
        0
        Niye cevap veremiyomusunuz?
        ···
      3. diğerleri 0
    4. diğerleri 1
  7. 8.
    +1 -1
    rez aldım yararlı
    ···
  8. 9.
    +4 -4
    Eski zamanda ne subayı amk
    ···
    1. 1.
      0
      Kardeş bağırma amk öğrendim ben o zamanlar da yeni çerileri subay gibi diye biliyordum
      ···
  9. 10.
    +11 -1
    ermenileri anasının dıbına kadar soktular ama
    ···
  10. 11.
    0
    Sipahiler sadece Türklerden oluşurdu.
    ···
  11. 12.
    +56 -1
    Irkçı olunduğu için mi...
    Yazmaya bir şey kalmadı amk
    ···
  12. 13.
    +13 -11
    Osmanlı’yı aşağılayan Atatürkçü (!) nesil yetişiyor

    Türkiye sizin yüzünüzden gelişmiyor
    ···
    1. 1.
      +1
      Yoksa atom parşalayacaklardı
      ···
      1. 1.
        0
        Osmanlı Türklerin tepe noktasıdır
        ···
    2. 2.
      0
      Kiminki daha büyük olayı değil bu benim minik dostum
      ···
  13. 14.
    +12 -2
    SADRAZAMLARIN ÇOĞUNLUĞU TÜRK DEĞiL

    Osmanlı’da toplam 218 sadrazam görev yapmış. Alaüddin isimli ilk sadrazam Orhan Gazi döneminde, 1323 yılında göreve getirilmiş, son sadrazam ise, 1920’de sadece 25 gün görevde kalan Abaza kökenli Salih Hulusi Paşa olmuştur.

    Sadrazamların 101’i Türk kökenli, geri kalan 117’si farklı etnik kökenlerden gelmektedir. 117 sadrazamın etnik kökenlerine bakıldığında ise, 32’sinin Arnavut, 12’sinin Boşnak, 11’inin Gürcü, 9’unun Abaza, 8’inin devşirme, 6’sının Rum, 4’ünün Çerkez, 4’ünün Hırvat, 2’sinin Arap, 2’sinin Ermeni, 2’sinin italyan, 2’sinin Slav, 2’sinin dönme, 1’inin Rus, 1’inin Bulgar, 1’inin Sırp, 1’inin de Çeçen olduğu görülecektir.

    Yani boş yapma tamam mı koçum?
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      ulan aptal huur evladı sadrazamlar Fatih döneminden sonra yabancılaştırılmıştır bunun sebebi Türk sadrazamların halkın desteğini alarak kendi sülalesini başa geçirtmesi tehlikesiydi. Şimdi gibtir git tarih öğren dıbına koymamayım
      ···
  14. 15.
    +5 -1
    He canım baya ırkçı bi devletti. askerler devşirme, devlet adamları zaten devşirme. ahahahhaha
    ···
    1. 1.
      +2
      amk cahili devşirme ne demek öğren ilk önce. Devşirme bir çocuğu Türk kültürü ile büyütüp Türkleştirmek ve müslümanlaştırmaktır. En basit şekilde anlattım ki anlayasın. Ayrıca devşirmenin bir çok faydası vardır ki bunların en büyük olanı ailesi veya herhangi bir yakını olmayacağından isyan çıkarma riski az olacak ve merkezi otorite artacak olması
      ···
      1. 1.
        0
        Bana tarih ve Osmanlıyı anlatma dostum. zamanla devşirmelerin ne zararlar verdiğini gördük zaten
        ···
    2. 2.
      +2
      Vaktiyle Yeniçeri Ocağı’nın kurulmuş olması da ırkçılığın aleyhinde bir hareket değil, onun tamamlayıcısıdır. Çünkü Osmanlı ordusunun 400.000 kişi olduğu heybetli günlerde devşirmeler en çok 20.000 kişiyi geçmiyordu. Evlenmeleri yasak olan bu devşirmeler kapıkulu, yani padişahın köleleri idi. Çünkü Türk devletinde Türk’ten köle olmazdı.
      Nihal Atsız

      Neymiş?
      ···
  15. 16.
    +1
    sözlük kör kütük cahil amq
    ···
  16. 17.
    0
    Rezerve
    ···
  17. 18.
    +1
    ırkçı olduğu için mi yannanlar 15cm di
    ···
  18. 19.
    0
    Rezerved buralar karışır
    ···
  19. 20.
    +4 -4
    aptal 15 yaşındaki cahiller yani tarihte yapılanların neden yapıldığını bir kere bile okumamış bu cahiller bir de Türkçüyüm Atatürkçüyüm Osmanlı Türk değildi diyor. Ben de sonuna kadar Türkçüyüm ama Osmanlıyı inkar edecek kadar aptal biri değilim.
    ···