/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
  1. 1.
    +30 -3
    Beyler iyi akşamlar.

    Bugün 2 yıldır kurtulamadığım v9 virüsünden nasıl kurtulduğumu anlatacağım.

    Öncelikle virüsün ne olduğunu nasıl çalıştığını anlatayım.

    Bu virüsü düşünen huur çocukları mükemmel derecede zeki. Adamlar belli sitelerle anlaşıyor ve bu virüsün girdiği bilgisayarlardaki tarayıcıların ana sayfasını ve ilk açıldığında açılan sitenin hedefini bu anlaştığı siteler yapıyor.

    2 yıldır bu virüsü getirebilecek onlarca program ve oyun sildim. Regedit kayıtlarını temizledim ama bir şekilde bilgisayarı açıp kapattığımda bir şekilde yine google başlangıç sayfasını bu virüsün anlaştığı sayfalar yapıyodu.

    ilk önce önerim google ı silip kaldırmanız ve tekrar kurmanız. Ben bunu yaptım etkili olmadı.

    Daha sonra belli programları(yani bu virüsü getirebilecekleri) sildim yine olmadı.

    Malwarebytes gibi bazı programlarla bilgisayarı temizledim. Yine olmadı.

    Regedit kayıtlarını temizledim yine olmadı.

    Sonra düşünmeye başladım. Bir virüsün kaynağını sildiğin halde nasıl her pc yi açtığında tekrar tekrar bulaşabilirdi ki?

    GÖREV ZAMANLAYICI

    Evet beyler. Görev zamanlayıcı.

    Görev zamanlayıcı belli süreler ve eylemler ile kurulan görevleri tetiklendiğinde aktif hale getiren bir programdır. Windowsun kendi görevlerini zamanlamak için kullanılan bu programa bazen başka uygulamalarda görev atayabiliyor. Örneğin bilgisayarı açtığınızda adobe güncellemesi bildirimi geliyorsa bunun sebebi adobe nin bu görevi görev zamanlayıcıya atamasıdır.

    Peki görev zamanlayıcıdan nasıl temizleyeceğiz?

    Öncelikle yukarıda dediklerimi teker teker yapın. Ondan sonra göev zamanlayıcı ile uğraşacaksınız.

    Görev zamanlayıcıyı açmak için denetim masasına girin ve görevleri zamanla yazın.

    Yanında kalkan şekli olan "Görevleri zamanla" yazısına tıklayın.

    Sonra sol üstte "Görev Zamanlayıcı Kitaplığı yazacak. Oraya tıklayın.

    Burada karşınıza bazı atanmış zamanlı görevler çıkacak.

    SAKIN RASTGELE SiLMEYiN!

    Sadece isminden ve eylemlerinden şüphelendiklerinizi silin. Ama mesela "pcalua.exe" gibi şeylerin görevini silmeyin. ilk önce çalıştırdığı uygulamanın adını internete yazmanızı ve virüs mü değil mi kontrol etmenizi öneririm.

    Ama diyelim ki bi tane çok şüpheli bi görev var. Adı "asdasdasd" ve google ile ilgili bir görevi var. işte buna tıklayacaksınız ve sağ taraftan sil diyeceksiniz.

    Böyle böyle şüphelileri temizleyeceksiniz.

    Bunları yaparsanız sonunda virüsü temelli silmiş olursunuz.

    Birilerine yardımcı olabilir beyler. Nick6 falan istemiyorum. Sadece uplayın bu dertten muzdarip olanlar da görsün.

    Edit: Çugulayan liderhaber.com
    ···
  1. 2.
    +9
    Az ferre izleyerek
    ···
    1. 1.
      0
      Doğru ama bu virüs uygulamalarla geliyor.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        bilgisayardan fazla anlamıyorsun bin
        ···
      2. 2.
        +3
        Hocam diyorum ki bu bir exe uzantılı dosya. Bir oyun veya benzeri bir şey yüklerken bu da çalışıyor. Daha sonradan da sen bu exe uzantılı uygulamayı silsen bile düzelmez.

        Senin izlediğin ferre sitelerinde en fazla sekmeyi kitleyen sayfalara yönlendiriliyorsun.
        ···
  2. 3.
    +1
    Virüs var şuku
    ···
    1. 1.
      0
      Hocam cidden internetteki bloglar falan hiç yardımcı olmadı. Uplayın birilerinin işine yarar belki. 2 yıldır silemedim aq virüsünü.
      ···
  3. 4.
    +1
    Okurken telefona virüs girdi
    ···
    1. 1.
      +1
      Oku da sil panpa.
      ···
  4. 5.
    +1
    görev zamanlayıcıyı silmen sorunu hiçbir sekilde kökünden çözmeyecektir eger bilgisayarına aktif bir sekilde bulasmıs ise (C: gibi ) orda kendini yine aktif edip görev zamanlayıcıya otomatik olarak yerleşecektir yani elbette dedigin adamlar dedigin kadar zekiyse :D
    ···
    1. 1.
      0
      System32 de de bazı görevler vardı ama hepsi normal Windows uygulamalarına yönelikti.
      ···
  5. 6.
    +1
    Faydalı şuku yağmuru
    ···
  6. 7.
    -2
    Yarısına kadar okudum ben zaten windowsun ve bilgisayarımda yüklü olan programların her dosyasını ve işlemini neredeyse ezbere biliyorum açarım görev yöneticisin windowsa veya benim programlarıma ait olmayan işlemleri ve hizmetlerin konumlarını tespit ederim önce işlemleri sonlandırırım sonra konumlarından dosyaları silerim baktım olmuyo konumları zaten ellerimde ağ desteği olmadan güvenli modda açarım ve silerim msconfigden başlamasını engellerim.Bu kadar basit şeyle nasıl bu kadar uğraşmışsın anlamadım sanırım format atmayı bile bilmiyosun
    ···
    1. 1.
      0
      Bu entry yi yazdığın için teşekkürler. Seni başka bir entryde görmüştüm. Deha olup olmadığına bakıyordum(Çünkü iddian buydu). Şimdi kararımı net bir şekilde verdim.
      ···
  7. 8.
    +2 -1

    google ı silip kaldırmanız dan sonrasını okumadım google ı silmek ne amk

    ···
    1. 1.
      0
      Chrome dan bahsediyorum aq. Eğer virüs chrome un kendi klasörleri içinde falansa en temizi aramak yerine toptan kaldırıp yeniden kurmak.
      ···
      1. 1.
        +1
        google, chrome dan mı ibaret?
        ···
      2. 2.
        +1
        Off google kullanıcılarının yüzde 90 ına yakını chrome kullanıyor. Şimdi bana buradaki %10 için konuşuyor ve cahil diyorsan gibtit git aq.
        ···
  8. 9.
    +1
    saatci olm salakmısın sen he bunu bilmeyenmi var mk.
    ···
    1. 1.
      0
      Hocam bak bakalım sitelere hangisi görev zamanlayıcıdan bahsetmiş. Adamlar full google ı silin tekrar kurun veya regedit kayıtlarını temizleyin demiş. Bi tek donanım haber mi ne vermişti. Onu da sonradan gördüm.
      ···
    2. 2.
      0
      daha önce 4-5 kere basıma geldi ve hepsinide googleden bulup yaptım bendede anasayfada en son mail.ru gibi bi site açılıyordu . Başlangıçta calışan uygulamaları fln temizlemiştim kendim .
      ···
  9. 10.
    +1
    neyse yerimi alayım
    ···
  10. 11.
    +1
    rezbullah
    ···
  11. 12.
    +1
    Rezerve
    ···
  12. 13.
    +2
    linux gerisi yalan
    ···
  13. 14.
    +1
    combofix kur
    ···
  14. 15.
    -1
    Format atmayı bilmeyen adamın ugraştığı şeylere bak amk, ağır işsizsin veya zamanın değersiz... vur formatı yukle programlarını sonra al bir diske sistem görüntüsü sapıtmaya başladığında çak sistem görüntüsü yedeğini oldu bitti.
    ···
    1. 1.
      0
      Hocam bizim lisedeki bilgisayar hocası gibisin aq. Bir sürü dosyam var ve bunları hiçbir şekilde başka bir yere aktaramam. Format atarsam da hepsi silinir.

      Sistem geri yükleme de yapamam. E mecbur virüsle savaşmalıyım.
      ···
      1. 1.
        0
        Hala program harici dosyalarını sistem diskinde saklayan varmı ? salakmısınız oğlum siz.
        ···
      2. 2.
        0
        Dostum bilgisayar o kadar eski ki o zamanlar bilgisayarlar hakkında gram bir şey bilmiyodum.
        ···
  15. 16.
    +1
    eyvallah panpa
    ···
    1. 1.
      0
      işine yaradı mı?
      ···
      1. 1.
        0
        Denemedim daha
        ···
  16. 17.
    +1
    nolur nolmaz rez
    ···
  17. 18.
    +1
    combofix kullan.
    ···
  18. 19.
    +1
    cidden 2 sene nasıl düşündün bunu 1 dakikalık işim
    ···
    1. 1.
      +2
      Hiç aklıma gelmemişti. Birden aklıma geldi ve dediğin gibi 1-2 dk da kurtuldum.
      ···
  19. 20.
    +1
    rezervasyon
    ···